Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

torsdag 2 mars 2017

Vackert längs Harper River

Dag 88, 1 Mars, 18 km totalt: 2216 km Hamilton Hut - Harper Campground
Skolklassen försökte ge sig av kl 8 men blev något sena, var ju inte direkt militärisk disciplin på alla. Själv tog jag det lugnt, åt frukost och läste bok i lugn och ro. Gav mig iväg runt kl 10 när solen hade stigit tillräckligt för att börja värma. Följde Harper River och har vadat över den flera gånger, var väldigt fint och det kändes helt öde. Träffade en schweizare som redan hade varit nere vid Bluff men han hade missat denna sträcka pga dåligt väder. Mina skor börjar ge upp, verkar vara trailrunningskor man ska satsa på ändå för sulan på dessa löparskor klarar inte av det tuffa underlaget. Mot slutet blev det mera utav fyrhjulingsvägar och sist riktiga grusvägar. Redan kl 15 var jag framme, har fått gå 1,5 km från leden för att komma till en gratiscamping. Satt skyltar i Hamiltonstugan och står på hemsidan att dom är trötta på att folk tältar längs vägen här i Lake Coleridge, trist att dom ska vara så griniga. Eftermiddagen spenderade jag med att ligga och lyssna på P3-dokumentär. Nu är det dags att sätta upp tältet och slappa vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar