Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

söndag 12 mars 2017

Björnbär till lunch

Dag 97, 10 Mar, 33 km totalt: 2485 km Lake Ruataniwha - Ohau Range
Varmare denna natt. Somnade med boken och pannlampan igång och hade inte ens hunnit borsta tänderna så det fick jag göra mitt i natten. Soligt och fint större delen av dagen, har dragit in lite moln nu under kvällen. Började dagen med att vandra längs Ohau River sedan kom jag fram till Lake Ohau som jag följde ca 13 km. Till stor del var det en kombinerad cykel och vandringsled men den var väldigt smal så man fick kliva åt sidan så fort det kom en cykel. Lunchade vid sjön under ett träd där jag fick skugga hade även turen att hitta en björnbärsbuske så jag åt massa goda bär till förrätt. Avslutade dagen med att gå upp ca 900 höjdmeter över ett pass, nära toppen hade något dragit ett rör från en bäck och lämnat en mugg så man kunde dricka. Fortsatte ner en bit på andra sidan och nu tältar jag vid en bäck. Mötte tre tyskar som sa att det skulle bli kallt och blåsigt inatt så vi får väl se hur det blir med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar