Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

söndag 19 mars 2017

Levande kiwi

Dag 106, 19 Mar, 0 km totalt: 2676 km Queenstown - Queenstown

Började dagen med att försöka fixa transport runt sjön till imorgon. Det var svårare än jag trodde fick gå runt till flera olika firmor innan jag fick tag på en som kunde köra mig imorgon. Därefter fixade jag lite ärenden bla så var jag tvungen att köpa ny gas för att klara mig sista biten. Sedan blev det lunch på den världskända hamburgarrestaurangen Fergburger. Var kö långt ut på gatan men efter 30 minuter fick jag min burgare. Den var helt klart värd att vänta på, en av dom bättre jag ätit. Var och storhandlade för kommande åtta dagar. Därefter var jag på en fågelpark och fick äntligen se en levande kiwi och massa andra fåglar. Dock inget fotobevis, man fick inte fota kiwisarna eftersom dom var i ett mörkt rum och skulle bli störda av ljuset. Har tvättat och ätit upp middagsresterna från igår. Känns som jag är redo för sista sträckan. 

3 kommentarer:

  1. Härligt att vandra lite igen va´ :-) och du har ju fått massor av upplevelser runt omkring sta´n. Du kommer nog med marginal att hinna till Christchurch och flyget vidare. Kram från Kerstin och Anders

    SvaraRadera
  2. Jävlar va långt du kommit! Hur många mil kan det vara kvar? :)
    Många fina vyer! Kämpa på nu sista biten :p / Tom

    SvaraRadera
  3. Jo men precis man får ju inte va still för länge då blir det ju svårt att komma igång igen. Nu när jag svarar på detta är det bara knappa 12 mil kvar och det är snart dag att åka hem och jobba. Ha det gött! //Magnus

    SvaraRadera