Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

onsdag 15 mars 2017

Soligt igen

Dag 101, 14 Mar, 23 km totalt: 2608 km Wanaka - Fern Burn Hut
Gjorde slut på min sista müsli till frukost innan jag lämnade campingen. Promenerade runt lite på stan och handlade mat för kommande fyra dagarna. Fikade vid sjön innan jag gav mig av. Klarblått och soligt hela dagen. Leden följde Lake Wanaka dom första 14 kilometerna. Efter en bit träffade jag en amerikan som jag slog följe med resten av dagen. Sista biten gick leden uppåt i en dalgång, ganska brant bitvis. Bor i en stuga med 7 andra vandrare.

2 kommentarer:

  1. Kul med lite vandringssällskap ibland. Du tar så härliga bilder och det är så vackert, jag måste nog uppfylla min drömresemålsresa snart, du får följa med Anders. Kram mamma Kerstin

    SvaraRadera
  2. Klart ni ska åka till NZ och snart har ni ju massa tid :)
    Kram Magnus

    SvaraRadera