Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 6 mars 2017

Fortsättning söder om Rakaia River

Dag 90, 3 Mar, 32 km totalt: 2277 km Lake Coleridge Lodge - Double Hut
Började dagen med den Continentala frukosten som jag köpte till för $20. Den motsvarade den frukost som ibland ingår på hostels. Så man kan väl säga att jag är lite besviken, boendet i helhet var inte riktigt värt pengarna. Men det var det som fanns och dom körde mig och japanerna runt floden så vi kunde fortsätta vår vandring. Till en början var det molnigt dröjde till eftermiddagen innan solen kom fram. Idag har det bara varit kalfjäll och inge skog så fina vyer hela tiden. Brukar inte se så många djur men idag såg jag några spindlar och små ödlor. Fikade och lunchade i stugorna jag passerade och i den tredje sover jag med två andra vandrare. Ska försöka ta mig till Rangitata River imorgon för jag vill passa på att vada över den nu när flödena är väldigt låga och innan det kommer regn och ställer till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar