Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

lördag 25 mars 2017

Möte med kor

Dag 111, 24 Mar, 38 km totalt: 2845 km Lower Wairaki Hut - Woodlaw Forest
Kylig natt men som tur var så började dagen med 500 höjdmeters stigning så man fick snabbt upp värmen. Väl uppe på toppen så bjöds det på väldigt fina vyer med molnen under en. När jag kom ner på andra sidan kom jag till ett jättestort ko och fårfarmsområde. Följde en väg i ca 15 km med betesmarker på sidorna. Plötsligt fick jag möte med massa kor som vallades fram av hundar och en bonde i bil. Ställde mig på sidan och lät dom passera innan jag fortsatte. Passerade även en hage med vildsvin, såg ut som en slaktplats full med benrester därinne, dom äter nog det mesta. Dåligt med bra vatten idag när det är betesmarker överallt, känns bra att ha filtret att rena med. Tältar längs en avverkningsväg och nu är det dags för bokläsning och te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar