Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 13 mars 2017

Skobyte i Wanaka

Dag 100, 13 Mar, 36 km totalt: 2585 km Pakituhi Hut - Wanaka
Lämnade stugan vid 8.15 strax efter tysken. Första kilometerna var brant nedför ca 950 höjdmeter. Följde en kam, fina vyer när man kom ner under molntäcket. Sedan var det platt resten av dagen med vandring på promenadvägar längs sjöar och floder. På ett ställe i floden hade dom byggt om för att få en stående våg, tyvärr inga kajaker som lekte där idag. Framme i Wanaka gick jag in i första bästa sportbutik och hade turen att hitta ett par nya skor som kändes bra, fick bli ett par nya strumpor också. Fullt med folk inne på stormarknaden så jag stod inte riktigt ut med att storhandla. Köpte en macka och lite chokladmjölk bara så får jag ta bunkringen imorgon istället. Alla hostel var fullbokade så jag bor på campingen inatt.

5 kommentarer:

  1. Bra kämpat Magnus, vilken resa! Jag är imponerad. Hur långt klarade sig dom förra skorna? Jag började fundera, har nog aldrig gått slut på ett par skor.. Säger en del.
    Hur länge till är du borta?

    Sköt om dig!
    /Adde

    SvaraRadera
  2. Jag köpte dom i Palmerston North så jag har haft dom i ca 100 mil men sulorna slits väldigt mycket i det steniga underlaget. Hoppas dom nya trailrunningskorna är mer lämpade för ändamålet. 11 april landar jag i Sverige igen. Ha de!! //Magnus

    SvaraRadera
  3. trevlig att fira 100 dagar med nya skor!!

    SvaraRadera
  4. Ja det kände jag att jag var värd :)
    Dom känns även väldigt bra än så länge så det verkar lovande för sista biten.
    //Magnus

    SvaraRadera