Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

torsdag 9 mars 2017

Resupply i Twizel

Dag 96, 9 Mar, 28 km totalt: 2452 km Lake Pukaki - Lake Ruataniwha
Kall natt igen, det är verkligen stor temperaturskillnad på dag och natt. Delvis beror det säkert på att det varit klarblå himmel idag. Följde strandenkanten till Lake Pukaki första 8 km. Vattnet är klarblått och idag fick jag lära mig att det beror på att glaciärvattnet för med sig små flourpartiklar. Passerade en toa vid en camping men den såg så äcklig ut att jag lyckades hålla mig ytterligare 2 km tills jag kom till ett besökscentrum vid sjöns södra ände. Dom sålde lax, men tyvärr ingen tillagad så jag stod över. Fortsatte genom tallskog och sedan över ett stort öppet fält, väldigt torrt i marken inte många växter som klarade sig där. Passerade en turbin på 81000 hästkrafter till ett vattenkraftverk. Vidare till Twizel där jag fikade på ett café och köpte mat för kommande 5 dagarna. Sedan hängde jag i en park där jag kunde ladda mobilen och läsa bok. Träffade även det amerikanska paret igen, dom skulle stanna på campingen inatt. Jag fortsatte vidare ca 9 km och tältar i västra änden av Lake Ruataniwha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar