Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 6 mars 2017

Dom trodde jag var död

Dag 91, 4 Mar, 37 km totalt: 2314 km Double Hut - Potts River Carpark
Väldigt många möss i stugan gjorde att sömnen blev halvdålig. När mörkret faller och det blir tyst kommer dom fram och då låter som dom är överallt. Dom kom inte åt maten iaf, den var väl inpackad. Lämnade stugan vid kl 8 och större delen av dagen har varit väldigt lättvandrad på fyrhjulingsvägar. Klarblå himmel och sol hela dagen. På lunchrasten passade jag på att lägga mig på rygg och sola lite extra. Precis då kom de tre vandrare, först stod dom och tittade ett tag på håll sedan ropade dom "are you alive". Trodde väl jag död av värmeslag mitt på leden. Fortsatte vidare och nu har jag kommit fram till Rangitata River, blir det inge regn under natten så ska det inte vara några problem att vada över imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar