Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

torsdag 2 mars 2017

Över Lagoon Saddle

Dag 87, 28 Feb, 16 km totalt: 2098 km Bealey Hut - Hamilton Hut
Fin solig morgon och vädret höll i sig hela dagen. Vandrade först uppåt några hundra höjdmeter till Lagoon Saddle, väldigt fin utsikt, kunde se där jag kom vandrandes igår. Sedan har det varit nerför hela dagen. Första dagen jag lyckats ha torra skor på väldigt länge. Har mött en del vandrare idag, varav en jag senare fick reda på var en svenska som vandrat gröna bandet. Lunchade i West Harper Hut från 1957, syntes att den var gammal. Blir några korta dagar här för jag har boende bokat i Lake Coleridge den 2/3 så jag har inge bråttom. Mycke folk vid Hamilton Hut, en skolklass på 20 elever är här men dom sover i egengjorda bivacker inatt. Bor även ett japanskt par här som vandrar TA söderut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar