Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

onsdag 8 mars 2017

Längs Tekapo Canal

Dag 95, 8 Mar, 35 km totalt: 2424 km Lake Tekapo Campground - Lake Pukaki
Riktigt kallt inatt, höll ändå värmen okej med lite extra kläder på. Skönt att kunna gå in i ett uppvärmt kök och äta frukost. Soligt och fint redan på morgonen men det dröjde länge innan det blev någon värme i luften. Har följ en ca 25 km lång kanal mest hela dagen. Dom har byggt kanalen mellan två sjöar så dom ska kunna ha ett vattenkraftverk i varje ände. I slutet av kanalen hade dom en stor laxodling där dom precis höll på och mata fiskarna. När jag kom fram till nästa sjö följde jag en väg en bit och har nu hittat en av dom bästa tältplatserna precis vid sjön och med Mount Cook i horisonten.

2 kommentarer:

  1. härlig campingplats!
    Hur ligger du till tidsmässigt?
    //Eric

    SvaraRadera
  2. Ja den var grymt fin :)
    Nu har jag precis kommit ikapp tidsschemat så snittar jag 25 km/dag resterande dagar då är jag framme i lagom tid till flyget.
    //Magnus

    SvaraRadera