Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

fredag 3 mars 2017

Lyxboende

Dag 89, 2 Mar, 29 km totalt: 2245 km Harper Campground - Lake Coleridge Lodge
Tidig morgon för jag ville komma fram tidigt till Lodgen. Kl 7 lämnade jag campingen, efter en kilometer fick jag se en fårfarmare tillsammans med sina två hundar flytta massa får till en annan hage. Har gått på grusvägar mest hela dagen förutom en liten bit längs sjön där dom gjort en vandringsled. Var framme lite för tidigt för dom öppnade inte förens kl 14. Efter att ha checkat in så fick jag kläderna tvättade och jag hämtade ut mitt matpaket jag hade  skickat. Lagade mig en sen men välbehövlig lunch, har varit lite snålt med mat senaste dagarna. Haft en lugn skön eftermiddag. Kl 19 var det trerättersmiddag. Jag satt med Murray, en kiwi som vandrar delar av leden, vi pratade vandring och fastighetsaffärer. Fixat lite med packningen och nu är det dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar