Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

söndag 12 mars 2017

Dimmiga dalar

Dag 98, 11 Mar, 39 km totalt: 2524 km Ohau Range - Top Timaru Hut
Fin himmel igårkväll. Blev inte speciellt kallt eller blåsigt men däremot småregnade det nästan hela natten. Låga moln hela dagen. Först följde jag en flod neråt sedan korsade jag en större flod. Var lite orolig att det skulle forsa på bra efter nattens regn och jag möte en vandrare som sa att det var lite bökigt att ta sig över. Hittade ett bra ställe iaf där det var brett men inte speciellt djupt så det gick bra. Det är helt klart bättre att vada i shorts, långbyxor blir bara mer motstånd och det känns som strömmen drar mer i benen. Lång seg stigning upp på andra sidan floden. Efter ett tag kom man upp i molnen och såg inte långt. Sedan vidare till en stuga där vi inatt bor fyra stycken. En tysk, en holländare, en fransman och så jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar