Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

torsdag 2 mars 2017

Softat i Arthurs Pass

Dag 86, 27 Feb, 19 km totalt: 2182 km Goat Pass Hut - Bealey Hut
Kallt uppe i stugan på morgonen så jag var lite seg iväg. Hittade även en bok "The search for the dice man" som jag börjat läsa så nu är kvällsunderhållningen räddad. Vandrade mig ner längs Mingha River och så småningom letade sig solen upp över bergstopparna och värmde skönt. När jag kom ner till stora vägen hade jag tur att snabbt få lift av en kille som var vandringsguide och kom åkandes i en "surfbuss". Blev avsläppt utanför butiken och caféet i Arthurs Pass där jag spenderade några timmar med att äta och leka med mobilen. Följde en skylt till ett vattenfall innan jag lämnade stan men det var inte så imponerande efter alla vattenfall man sett längs leden. Var svårare att få lift ut och efter ca 25 bilar gav jag upp och gick dom fem kilometrarna istället. Korsade en flod och fick gå lite mer på asfaltsväg innan jag kom fram till stugan. Här bor två spanjorer och två japaner tältar utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar