Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

onsdag 1 februari 2017

Sista dagen tillsammans

Dag 60, 1 Feb, 14 km totalt: 1807 km Havelock - Pelorus Bridge
Fick en god natts sömn på det höga mjuka gräset i hagen. Första 7 kilometerna gick vi på grusvägar sedan genom betesmarker och sista biten genom en liten skog. Idag regnade det så vi fick uppleva blöta skor igen vilket var ganska länge sedan. Framme i Pelorus Bridge fikade vi på ett café med de två svenska cyklisterna vi träffade i Whakahoro. Av en slump stötte vi ihop igen, dom hade tältat på campingen intill caféet. Sedan var det dags att testa lyckan som liftare. 13:e bilen plockade upp oss och gav oss lift hela vägen till Nelson dit vi ville. Vi tog in på ett hostel och firade 60 dagars vandring tillsammans med pizza. Härifrån kommer jag och Robert ta olika vägar. Robert har brist på tid för att hinna slutföra leden och kommer istället göra några utvalda Great Walks innan han reser vidare till Australien. Jag kommer åka buss till Christchurch för några dagars välbehövlig vila och för att möta upp min tjej Hanna som äntligen kommer hit.

2 kommentarer:

  1. Det verkar som du hittat en ny god vän! Kul att bara random stöta på någon som man kan umgås med så intensivt med utan att det blir för jobbigt. Njut med tjejen nu några dagar och ladda batterierna lite. (...och laga skavsåren?)

    Ta hand om dig/er!
    /Adde

    SvaraRadera
  2. Magnus Göransson5 februari 2017 kl. 20:56

    Ja det var riktigt kul att träffa Robert, jag som trodde jag skulle få vandra själv större delen.
    Jag har faktiskt varit skonad från skavsår på väldigt många dagar, men vila blir skönt ändå.
    Tack det ska vi.
    Ha det bra!

    SvaraRadera