Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

torsdag 2 februari 2017

Buss till Christchurch

Dag 61, 2 Feb, 0 km totalt: 1807 km Nelson - Christchurch
Idag är första dagen jag inte går en ända meter på leden, känns lite konstigt men också skönt med lite vila. Blev en ganska tidig morgon ändå, hoppade på bussen mot Christchurch redan 0825. Sedan har det varit buss hela dagen, 1620 var vi framme efter två bussbytet och ett antal fikastopp på vägen. Kul att åka över bergen som man sedan kommer vandra i, såg riktigt fint ut. Väl framme så blev det en promenad på stan bland jordbävningsdrabbade byggnader, lite planering och häng på vandrarhemmet.

2 kommentarer:

  1. Grymt! 60 dagars vandring är imponerande!! Njut nu av lite semester och tjejsällskap! Lite tråkigt att din vandringskamrat lämnar nu men du kanske stöter ihop med nån annan, verkar det vara fler som vandrar syd-ön?

    SvaraRadera
  2. Magnus Göransson5 februari 2017 kl. 21:09

    Tack Marcus! Jo det känns tråkigt men jag kanske hittar nån ny annars får jag vandra själv, det går bra det med. Jo jag tror faktiskt att det är fler som vandrar sydön, det ska ju vara den fina ön och så har vi redan möt flera som valt att bara vandra sydön.
    Ha de!

    SvaraRadera