Te Araroa

Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

söndag 12 februari 2017

Bland molnen

Dag 71, 12 Feb, 5 km totalt: 1877 km Old Man Hut - Mt Rintoul Hut
Vaknade och åt frukost i stugan innan vi vandrade iväg vid halv nio. Började med att klättra upp de 200 m vi gick ner igår sedan vidare uppåt och vi kom snart upp bland molnen och det blev väldigt vitt. Har även varit väldigt blåsigt idag, ibland har det varit svårt att hålla balansen. Först kom vi upp på en första topp sedan brant ner på stenigt underlag som gled när man satte i fötterna. Vidare upp på nästa topp som var 1731 m hög. Ner igen på andra sidan som också var stenig. Kom ner till stugan 13.40 efter en väldigt utmanande sträcka. Skönt med ledig eftermiddag, tände en brasa i kaminen och värmde vatten och tvättade oss. Lugn kväll med kortspel och nu har det kommit ytterligare 3 personer till stugan.

1. Förstår att det är en vacker och utmanande sträcka. Kommer ni hinner över hela bergsmassivet? Trampa försiktigt. Kram

2. Häftigt att vandra bland molnen på olika sätt! Bra Magnus att du skyddar din näsa från ännu en förfrysning :-) kramar från Kerstin och Anders

3. Hej Magnus! Det är väldigt kul att läsa om dina strapatser. Nu är det fin is på Norrviken. Jag har åkt två gånger,långa varv. Du kanske får lite hemlängtan nu. Du gillar ju långfärdsskridskor. Hälsningar Tryggve.

4. Vi klarade det nu är vi framme i St Arnaud efter 9 dagars vandring.
    Haha kallt och blåsigt där uppe bäst skydda sig.
    Låter bra Tryggve du får åka några varv för mig också, har det lite för bra här för att komma hem tidigare :) Ligger isen kvar till påsk så kan vi ju åka ett varv.