Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 27 februari 2017

Dags att vandra igen

Dag 79, 20 Feb, 23 km totalt: 1968 km Christchurch - St Arnaud - John Tait Hut
Åt frukost på hotellet innan jag checkade ut sedan gick jag till busshållplatsen. 0830 rullade vi iväg och kl 1530 var vi framme i St Arnaud. Köpte lite mat till kvällen innan jag vandrade iväg i solskenet. Försökte hålla ett högt tempo för jag ville komma fram till stugan innan det mörknade. Först följde jag en sjö och sedan upp längs en flod. Bitvis hade stigen blivit bortspolad. Lyckades precis, 2045 var jag framme. Käkat paj till middag och här träffade jag på kiwin som vi träffade i Richmond Mountain Park.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar