Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 27 februari 2017

2 pass på en dag

Dag 80, 21 Feb, 29 km totalt: 1997 km John Tait Hut - Waiau River
Lämnade stugan som förste man kl 0715. Vandrade svagt uppför till nästa stuga därifrån blev det brantare upp till dagens första pass. Strålade sol och knappt någon vind så det har varit väldigt varmt idag. Har mött flera TA-vandrare som går åt andra hållet, bra att få lite tips om terrängen jag snart kommer till. Lunchade i nästa stuga och passerade ytterligare en stuga innan jag gav mig av uppåt nästa pass. Mötte en vandrare som kollade på klockan och lät lite orolig att jag skulle hinna över. Det gick bra. Hittade en bra tältplats och har tagit en snabb tvätt i sista bäcken och nu är det dags att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar