Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 27 februari 2017

Dubbel lunch

Dag 82, 23 Feb, 46 km totalt: 2078 km Anne Hut - Hope Halfway Hut
Flera var uppe tidigt och jag lämnade stugan som 5e man strax efter kl 7. Ett amerikanskt par träffade jag på flera ggr under dagen då vi höll samma hastighet men rastade på lite olika ställen. Molnigt på förmiddagen men efter lunch klarnade det och har varit blå himmel resten av dagen. Såg inga svenskar alls på nordön men igår träffade jag två stycken i stugan och i dag mötte jag två till som jag sett namnen på i stugböckerna. Lunchade i en stuga med en dansk kille som vandrar norrut. Har gått längs floder i olika dalar hela dagen så det har varit lättvandrat. Kom fram till Boyle på eftermiddagen och där blev jag glatt överraskad att man kunde köpa läsk och pizza så det blev en lunch nummer två. Fortsatte vidare och vandrade tills det mörknade för att hinna fram till stugan jag siktat in mig på. Fick en dålig överraskning, fanns ingen regnvattentank och jag som hade slut på vatten. Nu får jag dricka bäckvatten som runnit genom en kohage. Har dock filtrerat det så jag borde klara mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar