Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 20 februari 2017

Hejdå Hanna

Dag 78, 19 Feb, 0 km totalt: 1945 km Christchurch - Christchurch
Sovmorgon och sen frukost. Blev inget museum idag heller men en promenad på stan med glass och grekisk lunch. På eftermiddagen åkte vi bussen ut till flygplatsen. Nu är Hannas NZ-semester slut och hon ska åka och hälsa på en kusin i Sydney innan hon flyger vidare hemåt. Jag köpte med lite mat och åkte tillbaka till hotellrummet. Packade väskan, har kollat lite kartor och sett en film. Imorgon blir det buss tillbaka till vandringsleden.

2 kommentarer:

  1. Kul att du har fått sällskap av Hanna en bit på vägen, blir spännande att höra vad du stöter på för folk på sista sträckorna. Hur funkar kartor, vägbeskrivningar och lederna överlag, upptrampat och lätt att följa eller har du några osköna felvandringar att berätta om ;) /Jonas

    SvaraRadera
  2. Lednoteringarna har jag mest använt som hjälp vid planering för att bedömma hur lång tid de olika sträckorna kan tänkas ta. Kartorna har funkat bra för det mesta att gå efter, men det känns bra att ha appen med GPS och kartfunktion som backup. Har nog inte gjort några allvarliga felvandringar, då hade jag nog kommit ihåg dem :) Sydön har varit ganska lätt att följa markeringarna, ibland saknas det men då vet man vilken flod man ska följa på kartan iaf, på nordön var det bitvis värre tycker jag.

    SvaraRadera