Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 27 februari 2017

Musjakt

Dag 83, 24 Feb, 25 km totalt: 2103 km Hope Halfway Hut - Hurunui Hut
Jag har läst varning för möss i många av stugloggböckerna. Jag hade hängt upp maten på några krokar som skydd men mitt i natten vaknade jag av att jag tyckte mig höra en mus i min väska där jag glömt en energybar. Yrvaken lyste jag med pannlampan och det blänkte som om den stirrade rakt på mig. Drämde till med sopborsten men hittade ingen mus men insåg istället att det var mina solglasögon jag var nära att slå sönder. Bara att somna om. Kom iväg vid 0830 och har haft en ganska lätt vandring genom gräsmarker och på en del skogsstigar i solsken. Första fikarasten i en väldigt fin stuga, kan inte varit många år gammal. Lunch vid en flod där jag även passade på att tvätta mig, kunde dock inte njuta av solen speciellt länge innan sandflugorna gjorde mig galen. Knatade på tills jag kom till nästa stuga där jag var framme kring kl 4, skönt med slapparkväll. Bor tre vandrare här som går norrut samt två jägare som är här för att jaga hjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar