Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 27 februari 2017

Multipla vad i Deception River

Dag 85, 26 Feb, 28 km totalt: 2163 km Kiwi Hut - Goat Pass Hut
Lämnade stugan vid kl 8, det märks stor skillnad på ljuset både på morgonen och kvällen jämfört med i december. Första tre timmarna följde jag Taramakau River. Det var inte mycket till ledmarkeringar så det var mest att följa floden och korsa den flera gånger. Kändes som det tog en evighet men sträckan var längre än jag trodde. Lunch lite tidigare än vanligt innan jag började följa nästa flod, Deception River. Den blev jag varnad för av två kanadensare jag mött. Dom hade haft svårigheter att korsa den men dom hade haft regn natten innan. Nu har det inte regnat på bra länge och vattenflödet var relativt lågt så det var inga svårigheter att vada. Syns tydliga spår av tidigare översvämningar, många träd har slitits med och ligger i flodbädden. På ett ställe fick man klättra ner för ett rep där leden blivit bortspolad. Många vad blev det, följde floden i 13 km hela vägen upp till Goat Pass där jag nu bor i stor 20-manna stuga. Känns lite ensamt får se om det dyker upp någon mer.

4 kommentarer:

  1. Det verkar vara många prövningar längs vägen, bron, rep att fira sig ner med. Ser inte lätt ut. Häftigt med varm källa och kunna bada!
    Hoppas fortsatta vandringen går bra!

    SvaraRadera
  2. Kul att fortsätta få vara med på vandringen, fick lite abstinens de senaste dagarna. Otroligt många vackra vyer vi blir bjudna på! Hoppas fortsättningen blir njutbar! Kerstin och Anders

    SvaraRadera
  3. Äntligen lite ny läsning! Trodde ett tag att du hade slängt in handduken och följt med Hanna tillbaka till Sverige, eller att du hade sumpat telefon... Det ser sjukt fint ut där nere. Förstår vad du menar med ljuset, här är det samma sak men tvärtom😉 Ljusare och ljusare!

    SvaraRadera
  4. Magnus Göransson2 mars 2017 kl. 22:02

    Haha lite utmaning ska det ju vara fast det ser nog värre ut på bilderna än det var i verkligheten :)

    Jo mobiltäckningen verkar inte vara den bästa här på sydön, inte ens längs de stora vägarna så det blir nog några dagar mellan inläggen i fortsättningen också.

    Nja inte ger jag upp än, ska till Bluff först. Ja ni är ju värda lite ljus där uppe efter en lång mörk vinter :)

    SvaraRadera