Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

tisdag 6 december 2016

Startat från Cape Reinga

Dag 1, 25 km Cape Reinga - Ninety Mile Beach
När jag väntade på bussen som skulle ta mig till Cape Reinga träffade jag en amerikan som hette Robert som också skulle vandra leden. Vi åkte dock med olika bussar. När jag bokade bussen trodde jag att den skulle åka raka vägen till fyren, men det visade sig bli en riktig sightseeingtur. Gjorde en glasspaus, stannade på två stränder varav den ena var lunchpaus. Där dukade föraren upp lunch till hela bussen, en bra överraskning. När vi kom fram till Cape Reinga gick jag ner till fyren och tog lite obligatoriska startbilder innan jag vandrade iväg på leden. När jag gått i ca två timmar kom jag till en rastplats där det satt fem andra vandrare varav Robert var en av dem. Visade sig att alla fem skulle gå hela leden. Jag och Robert slog följe resten av dagen. Större delen av dagen har vi gått på stränder, ibland tvingats gå upp över en höjd för att runda några uddar. Campar på sanddynerna ovan stranden för att vara säkra när tidvattnet kommer in i natt. Ser ut att kunna bli en stjärnklar natt så jag chansar på att skippa tältet och sova under bar himmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar