Te Araroa

Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

lördag 31 december 2016

Nyårsafton

Dag 28, 31 Dec, 31 km totalt: 858 km Kapamahunga Range - Te Rauamoa Road
Sov riktigt bra, vinden mojnade och fåren var tysta, dom kanske också sov. Fortsatte vidare genom betesmark tills vi kom till en mindre väg som vi följde några kilometer. Vi kom till en rastplats där det fanns toa och vi passade på att torka tälten i solen, dom är alltid fuktiga av dagg på morgonen. Leden gick härifrån in i skogen och upp till en topp på 905 m så det var en ordentlig stigning. Först gick det väldigt lätt leden var fin och lutningen svag men de sista kilometerna blev det brantare och lerigt så då gick det sakta. Lunchade på toppen och pratade med två löpare som sprang förbi. Lika lerigt på väg ner på andra sidan. Avslutade dagen med 5 lättvandrade kilometer på grusväg. Var svårt att hitta en bra tältplats, slutade med att vi gick in i en tom kohage och satte upp tälten. Marken är helt söndertrampad så det är väldigt ojämn, jag ska nog somna ändå, tänkte inte hålla mig vaken till tolvslaget, är lagom trött efter en slitsam dag. Insåg precis att jag har onödigt många vingummin kvar så jag festar loss på dom som nyårsdessert.

1. Så vackra vyer på nyårsafton. Här vilar ett grått täcke över oss, det blir inte lätt att se nyårsfyrverkerierna. En fråga om sista bilden i gårdagens inlägg, vad sitter/växer i trädet? Jag önskar dig fortsatt fin vandring och ett Gott Nytt År. Kram Kerstin

2. Gott Nytt År från varma sverige! 9grader på nyårsafton...
    Fina vyer som ni ständigt ser, är ju ganska så avis!
    Hoppas korna inte vill sova skavfötter inatt!
    /Marcus

3. Magnus Göransson2 januari 2017 kl. 07:43

Gott nytt år till er också!!
    På bilden igår var det bara Robert som försökte ta sig förbi ett träd som rasat över leden.
    Tror vi försöker undvika tälta med kor dom verkar vara lite för påträngande föredrar får dom är lite fegare och håller sig på avstånd. :)