Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

fredag 2 december 2016

Mot starten

Då är jag äntligen på väg norrut. Idag buss till Kaitaia och imorgon buss till Cape Reinga som är nordspetsen där leden börjar. Hoppas vi kommer fram, busschauffören avslöjade precis att det var hans första dag på jobbet. 😊 Igår fick jag väskan, tur att den inte försvann helt iaf. Har hunnit promenera en hel del på stan som är rätt trevlig, påminner en del om Melbourne tycker jag. Resten av tiden har jag lagt på att planera rutten. Har fört in info på kartorna så jag ska veta var det är möjligt att handla mat mm. Nu känner jag mig redo att börja vandra.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att få följa dig på resan! Kram Helena (just nu inblåst i Visby)

    SvaraRadera
  2. Självklart! Hoppas vinden mojnar så ni kan ut och mäta. 😊

    SvaraRadera