Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

söndag 11 december 2016

Sovmorgon

Dag 8, 21 km totalt: 242 km Kerikeri - Hobson Hill
Tog sovmorgon till kl 8. Åt frukost nr 1 på campingen och frukost nr 2 på McDonalds. Sedan handlade vi mat för kommande 4 dagarna innan vi fortsatte vandringen på leden. Såg ett fint vattenfall till innan vi lämnade floden (om nån har några klara definitioner på vad som är vad av å, bäck, jokk, älv, flod, ström, fors mm så får ni gärna dela med er). Hela eftermiddagen har vi gått på grusvägar och bara sett barrskog. Till slut så öppnade landskapet sig och vi fick en storslagen vy över Pahia och Bay of Islands. Fortsatte vidare några kilometer tills skogen nästan var helt slut. Var svårt att hitta en bra tältplats pga tät skog, hittade en liten lucka vid sidan av vägen iaf. Carbonara till middag spetsad med korv, paprika och parmesan. Det är ny kokkärlet på bilden för dom som undrar typ Jonas :) 0,9 liter med lock och handtag 111g (precis lagom för en person) och ny kort titansked 8g kommer ändå inte äta så mycket frystorkat att jag behöver den långa.

5 kommentarer:

  1. Va härligt det ser ut!! men har ni inte hamnat för långt ut mot kusten nu, om man jämför med "rutten" man ser på kartorna.
    Kämpa på! // Eric

    SvaraRadera
  2. BTW. du kan inte ladda upp större bilder så man ser bättre? kanske går åt för många MB. // Eric

    SvaraRadera
  3. Vi är på leden men översikten längst upp på hemsidan stämmer inte riktigt. Stannar här längs kusten ett tag till innan vi vänder inåt igen om jag minns rätt.
    Jag kanske kan ändra storlek ett steg var rädd att det tar för mycket data.

    SvaraRadera
  4. Det vackra och öppna landskapet påminner om Skåne ;)

    SvaraRadera
  5. Jag får väl komma ner och vandra lite i Skåne och jämföra men så blått som vattnet är här tror jag inte att det är i Skåne iaf ;)

    SvaraRadera