Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

tisdag 6 december 2016

Nu är stranden slut

Dag 3, 35 km totalt: 101 km Ninety Mile Beach - Ahipara
Var en riktigt fuktig natt, mycket blött i gräset så det var tur att vi sov i tälten i natt. Efter ca 5 km kom vi till en camping där vi tog en lite extra lång rast och passade på att duscha och lägga ut tältet på tork. Fortsatte vidare med vandringen längs stranden. Såg några som fiskade med nät genom att gå med nätet mellan sig en bit ut i vattnet. Lite extra långt innan lunch för att komma till nästa camping och kunna få skugga. Ca 1,5 timme paus varav 30 minuter i ryggläge. Sedan var det sista biten på stranden och framme i Ahipara tog vi in på camping och fick dagens andra dusch. Nu är det sovdags klockan har passerat 21.00.

3 kommentarer:

  1. Kul att följa dina upplevelser längs vandringsvägen. Hoppas blåsorna läker snart. Lycka till med kommande mil.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är ute på leden nu, kul läsning! Jag ger dig ett par dagar till men sen vill jag ha recension av tält och stavar. Vad kör du för väska, skor, och kök? samma som tidigare eller nytt där med? /Jonas

    SvaraRadera
  3. Tack Kerstin! Kul med lite nya läsare ��

    Okej Jonas jag ska lägga in lite utrustningsrecensioner. Ryggsäcken är även den ny samma märke som tältet, Zpacks. Kök är mitt toppmonterade gaskök, nytt mindre kokkärl dock. Skor är ett par löparskor som vanligt. ��

    SvaraRadera