Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

torsdag 22 december 2016

Auckland

Dag 19, 22 Dec, 27 km totalt 594 km Long Bay - Auckland
Klockan ringde kl 06.00 samtidigt som solen sakta steg över horisonten. Inatt insåg man hur mycket havet kan låta, var lågvatten när vi somnade men mitt i natten var tidvattnet högt upp på stranden och vågorna slog högljutt. Idag tog vi ingen riktig lunchrast utan gick på lite längre intervall mellan rasterna som vi ändå lyckades tajma till två caféer. Detta för att vi snabbt ville komma fram till Auckland. Lite blandad vandring idag. Har varit stränder, vägar, små promenad stigar, klippor och genom tunnlar på det gamla fortet vid North Head. Från Devonport tog vi färjan över till Auckland. Väl där så fick vi vår efterlängtade Sharebox på McDonald's, helt enkelt massa hamburgare, pommes och läsk till ett bra pris. Checkade in på ett hostel, har tvättat kläder, duschat och varit hos frisören och trimmat av håret och skägget. Slösade bort massa tid på att försöka ladda ner TA-appens alla kartor men wifi-uppkopplingarna var så dåliga att det bröts hela tiden. Till slut hittade jag ett ställe som funkade så nu kan jag använda mobilen som GPS och se min position på topografiska kartor. Imorgon blir det sovmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar