Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

fredag 17 mars 2017

Vandring och lite adrenalin

Dag 104, 17 Mar, 20 km totalt: 2676 km Lake Hayes - Queenstown
Satte klockan lite tidigare än vanligt och vandrade iväg redan 0630 när det fortfarande var lite mörkt. Bitvis var det lite rörigt att lyckas följa leden helt rätt, brukar vara lite svårt i tätorten. I huvudsak följde jag en promenad och cykelled hela vägen till Queenstown. Väl framme gjorde jag det lätt för mig och käkade burgare på ett välkänt ställe, McDonald's. Efter lite mat i magen var jag redo att fatta beslut för framtiden. Bestämde mig för att stanna här i Queenstown 3 nätter, alla hostel var fullbokade så det blir tält på campingen. Sedan var det bara att ge sig på aktiviteterna för det verkar vara det som gäller i denna stad. Började med Nya Zeelands högsta bungyjump på 134 m och sedan blev det värdens största ropeswing med 120 m rep som avslutning. Det var roligt! Sen var dagen slut, hann äta en pizza och nu är det sovdags.

2 kommentarer:

  1. Haha du är galen :-)
    Vi saknar dig här hemma!! /Maja

    SvaraRadera
  2. Haha lite kanske men kul var det, du borde prova!
    Kram Magnus

    SvaraRadera