Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

tisdag 7 mars 2017

Camping i Lake Tekapo

Dag 94, 7 Mar, 25 km totalt: 2389 km Washdyke Stream - Lake Tekapo Campground
Duggregnade under natten. Ganska kall morgon, har varit växlande sol och moln idag. Har börjat gå med långbyxor mest för att det känns som benen fått tillräckligt med sol. Vandrade först längs en vandringsled sedan längs grusvägen vid sidan av Lake Tekapo. Har börjat använda mitt kamerastativ för att få lite intressantare bilder. Har varit lite för lat tidigare för att använda det men ska jag ändå släpa på 33 gram är det ju lika bra att använda det. Kom fram till stan runt halv två. Har käkat hamburgare och slappat på campingen. Stan var rätt tråkig, bara massa turistgrejer överallt. Tältar bredvid ett tyskt cyklistpar som är inne på sista veckan av sin cykling runt NZ. Träffade även ett vandrarpar som jag inte trodde jag skulle se igen men dom hade tvingats hoppa över en sektion pga skogsbränder. Kul att träffa dom igen.

2 kommentarer:

  1. Har du med dig ett stativ till mobilen, du är ju själv med på så många bilder. Kul! Otroligt vackra vyer. Ser fram emot att höra berättelsen när du kommer hem. Kämpa på! Anders o Kerstin

    SvaraRadera
  2. Japp men jag orkade inte använda det så mycket tidigare, när jag gick med Robert och Hanna fick dom vara fotomodeller istället :)
    //Magnus

    SvaraRadera