Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

tisdag 28 mars 2017

Halvdag till Riverton

Dag 115, 28 Mar, 12 km totalt: 2931 km Colac Bay Holiday Park - Longwood Holiday Park
Efter en god natts sömn och gröt till frukost så lämnade jag campingen strax efter klockan 10. Idag har jag fortsatt att vandra tillsammans med tysken Claudio. Vi trodde vi skulle få en lätt vandring längs stranden men istället för sand så var det små runda stenar så det gick inte att skjuta ifrån utan man bara sjönk ner med foten istället. Blev en kort dag till nästa stad Riverton idag så vi var framme redan vid kl 2 och tog in på campingen som hade TA-rabatt, $10 för en tältplats. Promenerade ner på stan och åt den största fiskburgaren jag någonsin ätit. Träffade några andra vandrare nere på stan som bor på ett hostel och när vi kom tillbaka till campingen så droppade det in massa fler vandrare så jag tror det är runt 20 TA-vandrare här i stan i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar