Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

torsdag 16 mars 2017

Felnavigering

Dag 103, 16 Mar, 31 km totalt: 2656 km Roses Hut - Lake Hayes
Alla i stugan var ganska sega på att komma iväg på morgonen. Det var kallt men klarblått, 0830 steg solen över bergstopparna och kort därefter gav jag mig av. Först över ett berg sedan ner till en flod som jag följde en bit. Sedan gjorde jag den största felvandringar hittills. Fast jag får skylla på att markeringarna var konstiga. Följde markeringarna som sedan försvann, efter 400 m upptäckte jag mitt misstag och gick tillbaka och tog vägen som saknade markeringar istället och då kom jag rätt. Över ett berg till sedan ner till Arrow Town, såg ut att vara en rätt trevlig liten stad. Promenerade huvudgatan och hittade ett café där jag köpte lite fika. Fick även ett extra bakverk på köpet pga att dom höll på att stänga, bra tajming där. Var lite tidigt för att stanna så jag fortsatte 9 km till på promenadvägar i förorterna till Queenstown. Campar vid en sjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar