Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

onsdag 22 mars 2017

Får på vägen

Dag 107, 20 Mar, 36 km totalt: 1712 km Queenstown - Boundary Hut
Tidig väckning idag för att passa bussen som gick kl 8. Hade svårt att få ner all mat jag hade köpt i ryggsäcken men tillslut gick det och jag lär inte behöva vara hungrig kommande dagar. Bussturen tog lite längre tid än beräknat pga att det var massa får på vägen. Ganska lättvandrat iaf till första stugan det är en populär sträcka så den stigen var extra bred och jämn. Resterande biten var även den relativt lättvandrad, det var väldigt platt. Har gått i en lång dalgång. Bitvis lite duggregn i luften men har även haft en hel del sol. Stugan jag tänkte bo i var redan full med fulla jägare som firat en lyckad jakt med vin hela eftermiddagen. Jag tältar utanför istället. Väldigt blåsigt så jag hoppas det går bra att sova och att tältet håller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar