Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 6 mars 2017

Högsta punkten på Te Araroa

Dag 93, 6 Mar, 31 km totalt: 2364 km Stone Hut - Washdyke Stream

Sov gott ensam i min stuga, börjar vänja mig vid ljudet av alla möss. Har varit lite växlande moln och sol idag, mest moln. Mötte en belgare på förmiddagen och det är den enda människa jag sett idag. Rastade i en stuga och hörde en mus som lät den hade ramlat ner i en burk och kunde inte komma upp, jag släppte ut den utomhus men det dröjer nog inte länge innan den hittar in igen och äter upp nån vandrares mat. Följde en flod bra länge ända tills jag kom upp på det högsta passet på hela leden, 1925 möh. Det var inte så brant så klättringen upp gick bra, har varit jobbigare pass tidigare. Ner valde jag den alternativa vägen och följde bergskammen, milsvida utsikt över Lake Tekapo och bergen på andra sidan. Här finns ingen stuga så inatt blir det tältet. 

3 kommentarer:

  1. Härligt att kunna läsa igen efter några dagar. Hjälpte du den lilla musen på bilden ovan upp i frihet igen? Det verkar som om du kommer att ha gott om tid. Varifrån flyger du sedan till Melbourne? Kramar från oss båda via Kerstin

    SvaraRadera
  2. Ja visst hjälpte du musen, du är så snäll, jag fick för mig att jag läste om det i tidigare inlägg :-). Kram från glömska mamman.

    SvaraRadera
  3. Jodå musen blev utsläppt :)
    Jag har inte så gott om tid som man kan tro, ligger lite efter 25 km/dag schemat som ska få mig att passa flyget från Christchurch. Ingen stress men jag har inte så mycket extra tid heller.
    Kram från Magnus

    SvaraRadera