Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

måndag 27 mars 2017

Guldgrävarskogar

Dag 114, 27 Mar, 30 km totalt 2919 km Martin's Hut - Colac Bay Holiday Park
Dök upp några vandrare till sent på kvällen så det blev ett tält till och en sov på golvet i stugan. På morgonen hade det slutat regna och det blev så småningom en riktigt fin dag med blå himmel. Jag och tysk kille höll samma tempo så vi höll ihop idag. Först följde vi långa urgrävda diken i skogen i ca 20 km. På sent 1800-tal och långt in på 1900-talet letade man guld här i marken. Därav grävdes diken och syntes spår av gamla maskiner i skogen. Sedan kom vi ut på en väg som tog oss ända ut till havet och Colac Bay. Där bor jag nu i ett rum för billiga $25 och har precis avslutat en middag med sju andra vandrare på tavernan.

2 kommentarer:

  1. Coolt, snart är du framme! Hur känns det?
    Känns ju inte som du vart borta 4 mån men tiden går ju såå fort. Vi har fått lite hintar om våren/sommaren, i helgen var det 16gr och idag runt 15 men imorn kan det bli blötsnö...
    Det verkar vara fler och fler vandrare mot slutet, drar dom ut på de sista kilometrarna?

    SvaraRadera
  2. Eller hur tiden går sjukt fort, fast jag tror faktiskt den går fortare hemma. Känns som jag har vandrat rätt länge nu. Har varit riktigt kul men känns skönt att komma fram och nå målet också. Låter bra, se till att sommaren är på ingång tills jag kommer :)
    Stämmer att det är flera vandrare mot slutet, låter som många väljer att ta lite kortare dagar här på slutet.
    //Magnus

    SvaraRadera