Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

fredag 24 mars 2017

Högt gräs längs Mararoa River

Dag 109, 22 Mar, 35 km totalt: 2778 km Kiwi Burn Hut - Lower Princhester Hut
Kall morgon i stugan man kunde tom se rök när man andades. Lyxade till det med varmvatten till frukostmüslin. Lämnade stugan som fjärde man men efter ett tag möte jag en som var påväg tillbaka, han hade glömt mobilen. Började med att korsa en flod, vattnet strömmade sakta och det var inte så djupt så det gick bra. Följde sedan samma flod i ca 15 km vandrandes i högt gräs. Därefter kom jag ut på en grusväg och har gått på vägar resten av dagen. Passerat många fårhagar. Dom flesta från gårdagens stuga liftade ut till Te Anau för att handla mer mat men jag och Kameron från Alaska fortsatte till nästa stuga. Här har jag även träffat "Swedish Sam" som alla pratat om och som varit några dagar före mig nästan hela tiden.

2 kommentarer:

  1. Vem är den mystiske Sam?
    Har du hört något från Robert?
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Haha bara en annan svensk som alla verkar ha träffat utom jag men nu har jag också träffat honom :)
    Jodå jag och Robert håller kontakten, han är i Australien nu.
    Kram Magnus

    SvaraRadera