Te Araroa

Te Araroa
Jag har länge drömt om att åka till Nya Zeeland och vandra den 3000 km långa leden Te Araroa, nu är det dags!

fredag 20 januari 2017

Nya skor

Dag 48, 20 Jan, 19 km totalt: 1495 km Palmerston North - Kahuterawa Reserve
Sovmorgon och överbliven pizza till frukost. Köpte nya skor, dom gamla var rätt slitna och så hoppas jag att löparskor  är bättre för min häl som är lite öm ibland. Köpte mat för fyra dagar och åt burgare till lunch på Burgerfuel innan vi lämnade stan. Leden gick först genom lite fina parker sedan ut på grusvägar genom betesmarker. Kom en riktig störtskur med hagel men vi lyckades gömma oss under ett träd och vänta ut det värsta. Tältar på en liten gratiscamping intill en flod.

3 kommentarer:

  1. Är det skor nr 3? Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Halvvägs strax, hur känns det? Hur stämmer det med tidplanen?
    Synd att ni inte ropade in varsin ko, kunde ni ridit på några mil :P

    SvaraRadera
  3. Magnus Göransson26 januari 2017 kl. 06:54

    Yes det är skor nr 3, det blir lite skoutvärdering under vandringen för att se vilka jag gillar mest.
    Känns bra att vara halvvägs, ser fram emot sydön den ska ju vara finast. Tidsplanen är ganska tajt men nu har jag gått fort nog för att kunna ta några vilodagar snart.
    Haha kanske skulle gjort det!

    SvaraRadera